SKRIVET: 2010-10-08, kl 14:53:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ishockey är en lek för män som inte hunnigt mogna än.

Ishockey är en lek som omogna män leker. Den här leken anses vara cool. För att vinna denna lek skuter dem en liten svart sak som på minner om en snusdosa fram och tillbaka, slår varandra och bråkar. Bråken kan också uppstå när de omogna männen helt enkelt är dåliga förlorare.

Folket som tittar på hockey måste tycka att det är hemskt intressant att se en puck åka fram och tillbaka i minst 60 minuter på en isad mark inomhus. Dem måste helt enkelt vara efterblivana hela bunten. Folket skriker, buar och apploderar åt denna lek som om allihop hade vunnigt på lotteri. När det blir mål blir alla som galna, står upp och aploderar högljutt, snurrar på sina halsdukar som har en symbol av laget de hejjar på och skriker. Genom hela leken hörs det ljud från publiken som man ska tolka som att något gick bra eller dåligt (oftast dåligt).

Hejjarklacken står i en klunga och skriker ut ord som ska tolkas som sånger om deras lag och om hur dåliga motstånfarlaget är. Vem är det föresten som kommar på dessa ramsor?

Sen kan man konstatera att hela bunten är efterblivna. Det enda dem kan ur nationalsången är "Ja, jag vill leva jag vill dö i norden" medans dem ändå har texten uppe i taket och låten sjungs vid varje match.

Nu ska ni inte tro att jag totaldissar hockey. Snarare tvärt om. Allt det här är det som gör hockeyn roligt! Så jag hoppas inte att någon tog det här på fel sätt! Det här va mitt sätt att vara rolig ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: